Werkwijze

Als voedingsadviseur begeleid ik je binnen drie maanden naar gezonde eetgewoontes. Niet alleen voor een slanker figuur en om gewicht te verliezen, maar vooral om je energiepeil te verhogen. Je voelt je fitter  omdat je conditie is verbeterd en omdat je voeding in balans is. Een blijvend gewichtsverlies bereik je door jouw huidige eetpatroon voor altijd aan te passen en niet met het volgen van een dieet.

Intakegesprek

Na het eerste (gratis) gesprek waarin we telefonisch of mondeling met elkaar hebben gesproken en kennis hebben gemaakt, start de begeleiding met het intakegesprek. Ik heb praktijk aan huis waardoor ’s avonds afspreken mogelijk is.

Tijdens de intake neem ik alle tijd om te luisteren naar jouw verhaal. Ik wil alles weten over jouw levensstijl, je dagschema en je eetgewoontes. Vooraf heb ik je gevraagd thuis een vragenlijst in te vullen. Dit helpt jou om rustig na te denken wat je wilt bereiken en waarom. Heb je al diëten achter de rug en wat waren de ervaringen?  Heb je momenten dat je ongecontroleerd een rol koekjes opeet? Op welke momenten is dat en hoe vaak in de week?

Samen bekijken we welke slechte eetpatronen je in de loop van de tijd hebt ontwikkeld. Een gezond voedingspatroon zonder honger en energiedip vormt ons hoofddoel. Daarnaast leggen we extra nevendoelen vast. Wil je kilo’s verliezen? Wil je vooral aan je figuur werken? Wil je sportiever gaan leven? Wil je duurzamer of vegetarisch gaan eten?

Aan de hand van een bodyscan en een weging brengen we heel wat lichaamsparameters in beeld: je gewicht, je spiermassa, en  je vetpercentage. Dit leggen we naast de doelen die we besproken hebben en bepalen daarmee wat haalbaar is in welke periode.

Voedingsanalyse en advies 

De eerste week na het intakegesprek vraag ik je alle (eet)gewoontes zo gedetailleerd mogelijk te noteren in een voedingsdagboek. Wanneer sta je op? Wanneer eet je wat? Wanneer doe je aan beweging? Je stuurt dit per mail naar mij door.

Met het ingevulde voedingsdagboek werk ik een individueel dagschema voor jou uit met een gericht voedingsadvies. Ik werk niet met voedingssupplementen of maaltijdvervangers maar ik zoek naar pure, gezonde en natuurlijke alternatieven die passen binnen jouw dagschema. Dit alles verwerk ik in een overzichtelijke bundel met tips en adviezen.  Tijdens onze tweede afspraak bespreken we jouw dagschema en geef ik je extra toelichting.

Bij mij ga je niet op dieet maar krijg je een persoonlijk advies waarmee je leert blijvend gezond en prettig met je eten om te gaan.

Vervolgconsulten

Elke twee weken ontmoeten we elkaar een half uurtje. Aan de hand van een nieuwe gewichtsweging en meting kijken we naar de veranderingen sinds je vorig bezoek. We bespreken hoe het loopt en sturen bij waar nodig. Door middel van ‘doen en ervaren’ ontdekken we samen wat het beste bij jou past.

In de eerste plaats zijn deze gesprekken positieve inspiratie- en motivatiemomenten om door te zetten. Ingeslepen gewoontes verander je niet zomaar. In het begin vraagt dit wat inspanningen, maar je zult zien na een paar maanden loopt het vanzelf. Nieuwe gewoonten aanleren zodat je er niet meer over na hoeft te denken, duurt minimaal 3 maanden. Daarom adviseer ik om te kiezen voor het uitgebreide pakket van 7 consulten dat ik aanbied.

Wanneer je langer persoonlijke begeleiding nodig hebt dan drie maanden, dan kan dit uiteraard ook. Een andere mogelijkheid is een eenmalig consult van 2 uur waarin ik je op basis van je voedingsdagboek en intakevragenlijst een persoonlijk actieplan aanbied zonder verdere begeleiding.

Zet vandaag nog de stap en vraag een gratis kennismakingsgesprek aan .

En dan nog even dit:
Ik werk niet met voedingssupplementen, afslankproducten of maaltijdvervangers maar adviseer op basis van de richtlijnen goede voeding van de Gezondheidsraad.  Ik ben aangesloten bij de Beroepsvereniging Gewichtsconsulenten Nederland (BGN) zodat je verzekerd bent van een deskundig advies. Omdat ik hierbij ben aangesloten moet ik regelmatig mijzelf bijscholen en behandel ik cliënten volgens het BGN-behandelprotocol. Meer informatie over dat protocol vind je in hier.